W końcu ktoś powiedział dość podłym manipulacjom „prawicowych” mediów.

Podziel się artykułem:
  • 25
    Udostępnienia

Foto: Facebook

Ringier Axel Springer Polska (należąca do amerykańskiego funduszu Kohlberk Kravis & Roberts) zamierza pozwać portal wPolityce braci Karnowskich za publikowanie fałszywych i pomawiających ich pracowników treści.

Sprawa ma związek z artykułem autorstwa Wojciecha Biedronia Nasz news. Groteskowe pismo prawników Węglarczyka w procesie z Piebiakiem! Sugerują, że wywiad, w którym naczelny Onetu obraził b. ministra mógł być „fejkowy„.

Został on opublikowanym w serwisie wpolityce.pl w dn. 29 kwietnia 2020 r.

Artykuł opisuje jakoby Bartosz Węglarczyk sugerował że Onet stosuje technologię deepfake.

Co to jest deepfake

Deepfake (zbitka wyrazowa od ang.: deep learning, głębokie uczenie, oraz fake, fałszywy) – technika obróbki obrazu, polegająca na łączeniu obrazów twarzy ludzkich przy użyciu technik sztucznej inteligencji.

Uzyskane w ten sposób łudząco realistyczne ruchome obrazy stosowane są w nagraniach filmowych, stwarzając możliwości manipulacji poprzez np. niemożliwą do odróżnienia przez widza zamianę twarzy aktorów występujących w filmie. Może to prowadzić do skompromitowania osoby poprzez fałszywe „obsadzenie jej” np. w roli w filmie pornograficznym.

Reakcja dziennikarza

Sam zainteresowany wyraził swoje zdanie za pomocą Twittera.

Oczywiście, że ani pracownicy wPolityce, ani TVP Info nie zadzwonili do mnie przed publikacją swoich tekstów, ale nie musieli tego zrobić, bo przecież tylko od dziennikarzy wymaga się, by sprawdzali informacje przed publikacją.

Oświadczenie Ringier Axel Springer Polska

Uzupełnienie oświadczenia Ringier Axel Springer Polska

Wszelkie informacje, że Onet stosuje technologie deep fake są nieprawdziwe, a rozpowszechnianie ich spotka się ze zdecydowaną reakcją ze strony Wydawnictwa.

Fragmenty materiałów procesowych przygotowanych przez zewnętrzną kancelarię prawną, dotyczące stosowania technologii deep fake,w żadnej mierze nie oddają stanu faktycznego i zostały sformułowane bez zgody RASP.

W związku z tym, kancelaria prawna, która dotychczas prowadziła tę sprawę, została od niej odsunięta. Rozważane jest wyciagnięcie dalszych konsekwencji.

Oświadczenie Ringier Axel Springer Polska

W związku z artykułem autorstwa Wojciecha Biedronia Nasz news. Groteskowe pismo prawników Węglarczyka w procesie z Piebiakiem! Sugerują, że wywiad, w którym naczelny Onetu obraził b. ministra mógł być „fejkowy”, opublikowanym w serwisie wpolityce.pl w dn. 29 kwietnia 2020 r., oświadczamy, iż żaden z prawników Ringier Axel Springer Polska nie twierdził, że Onet stosuje technologię deep fake.

Przedstawione przez Wojciecha Biedronia stwierdzenie jest manipulacją i bazuje na wyrwanych z kontekstu fragmentach materiałów procesowych. Wszelkie insynuacje, że Onet stosuje technologię deep fake są nieprawdziwe, a rozpowszechnianie ich spotka się ze zdecydowaną reakcją ze strony Wydawnictwa.

W związku z powyższym, zdecydowaliśmy się na podjęcie kroków prawnych wobec autora artykułu.

Źródło: Onet.pl/Twitter

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

Jeśli zapiszesz się do newslettera nasz wydawca podeśle Ci najciekawsze newsy dnia. Obiecujemy, że nie będziemy spamować i w każdej chwili możesz zrezygnować

Zostaw komentarz

Podziel się artykułem:
  • 25
    Udostępnienia

Dodaj komentarz